Close

6. februar 2014

LinkedIn-virksomhedsprofil: Visninger, klik, handlinger og engagement

I går fik jeg et spørgsmål vedr., hvad det er for nogle tal man som administrator kan se på virksomhedsprofilen, når man som virksomhed har lagt en statusopdatering op.

Skærmbillede 2014-02-06 kl. 09.29.40
Administratorer af virksomhedsprofilen vil se ovenstående billede, når de klikker ind på virksomhedssiden. LinkedIn har fire områder de viser statistik på:

  1. Visninger: Antallet af gange en opdatering er set af LinkedIn-brugere
  2. Klik: Antal klik på indholdet i opdateringen, virksomhedens navn eller logo
  3. Handlinger: Antal gange brugere har “Syntes godt om”, kommenteret eller delt en opdatering
  4. Engagement: En procentsats, som viser antallet af handlinger og klik divideret med antal visninger.

Sponsorering af statusopdatering
Vælger man at sponsorere en opdatering, dvs. afsætte annoncebudget til at målrette statusopdateringen LinkedIn-brugere uden for eget netværk, så får man også information om, hvor mange følgere man har fået den vej. Det ser sådan her ud:

Skærmbillede 2014-02-06 kl. 09.37.12

 

Som man kan se, så er den en væsentlig forskel på både hvor mange visninger og klik man får alt efter, hvorvidt man bare deler statusopdateringen organisk eller om man også kaster penge efter at dele den yderligere ved hjælp af en sponsoreret opdatering.

Resultat
Ovenstående kampagne kostede ca. DKK 1.000 og i snit over 20 kr. pr. klik. For de 1.000 blev den sponserede opdatering vist 15 gange flere end den organiske, og den genererede ikke færre end 25 gange flere klik.