Skip links

Gruppeoprettelse på LinkedIn

Tidligere på ugen modtog jeg en mail med spørgsmål vedr. gruppeoprettelse på LinkedIn. Jeg tror, at de spørgsmål, der blev stillet i mailen, nok er meget almene, så jeg har indsat dem herunder sammen med mine svar.

1. åben vs lukket gruppe

Svar
Hvis det er en virksomhed, der opretter en gruppe for kunder, så anbefaler jeg en lukket gruppe. På den måde kan man holde konkurrenter ude.

Er det derimod en gruppe for f.eks. “Alle med interesse for Drupal”, så giver det mening med en åben gruppe.

2. Sprog: Dansk gruppe – bør den være på dansk eller er engelsk at foretrække?

Svar
Med mindre der er grund til at have det på engelsk (f.eks. at nogle deltagere kun taler engelsk), så synes jeg det skal være på dansk. Diverse links etc. kan dog godt være på engelsk.

3. Bør man være opmærksom på at udfylde beskrivelse og tilføje billeder fra starten?

Svar
Det er vigtigt at have så meget med fra starten som muligt, så brugerne ved, hvilken gruppe de er på vej til at bive medlem.

4. Andre input?

Svar
Det er vigtigt at lægge op til, at brugerne også deltager med indlæg i gruppen. Naturligvis skal gruppeejer og gruppeledere bidrage for at gruppen ikke dør, men den bedste dynamik fås, hvis gruppemedlemmer deltager aktivt også. Men under alle omstændigheder skal man afsætte ressourcer til opdatering af gruppen ofte, så det ikke nedprioriteres eller glemmes.