Skip links

Social selling og LinkedIn

LinkedIn har udviklet sig fra at være en CV-database til at være stedet, hvor man netværker professionelt. Det er på LinkedIn man samler netværket; finder tidligere kolleger og studiekammerater, forbinder med nuværende og kommende kolleger samt samarbejdspartnere.

Netop fordi netværket er omdrejningspunktet, så er LinkedIn også godt til social selling. Hvis man formår at opbygge et repræsentativt netværk, har man en enestående chance for at dele viden med netværket og være i dialog med personer, som man ellers kun ser med års mellemrum.

Lever man af salg, så kan LinkedIn levere stor værdi, hvis man forstår at bruge de muligheder LinkedIn stiller til rådighed. Det kan være deling af statusopdateringer med link til artikler andre steder på nettet, gerne med egne kommentarer om, hvorfor det er relevant. Det kan også være en hel artikel man selv har forfattet, som lægges op på LinkedIn, så netværket kan læse, kommentere og dele. Og så kan det selvfølgelig også være interaktion med netværket i form af kommentarer eller reaktioner.

Læs mere i hæftet Social selling på LinkedIn.