LinkedIn-beslutningspapir for virksomheder
Inden virksomheder går i gang med at bruge LinkedIn, bør den primær ansvarlige, evt. sammen med øvrige interessenter, lægge en plan eller en strategi for, hvordan man vil bruge LinkedIn. Et sådant “LinkedIn-beslutningspapir” behøver ikke at være et langt dokument eller en forkromet strategi, men snarere et papir på 2-4 sider, der beskriver de indsatser virksomheden ønsker at fokusere på i forbindelse med LinkedIn-brug. Et LinkedIn-beslutningspapir kan f.eks. indeholde:
- hvad ønsker I at få ud af jeres indsats på LinkedIn?
- hvor mange ressourcer kan/vil I afsætte?
- hvem skal være ansvarlig for virksomhedsprofil, statusopdateringer, vedligehold m.m.?
- skal I opsætte mål/KPI’er (Key Performance Indicators) for jeres brug?
- skal LinkedIn indgå som en del af jeres marketingmix?
- er grupper relevante for jeres virksomhed?
- er der brug for at uddanne medarbejdere i brugen af LinkedIn?
- skal LinkedIn indgå i salgsarbejdet?
- evt. brug af LinkedIns premium-produkter: hvem skal have dem, hvem betaler?
- skal LinkedIn være en del af jeres employer branding?
- politik for virksomhedens brug af sociale medier herunder LinkedIn.